“A nézők részesei az egésznek, nem csupán megfigyelői..."
- Interjú Papp Inez Hildával, aki YouTube csatornájának és őszinte videóinak hála a Cosmopolitan Blogger Award közönségdíját is bezsebelte már, s akinek állítása szerint a videómegosztó oldal „mindent” megadott.

Aki vlogolásra adja a fejét, annak az első videója mindig különleges. Az „upload” gombra kattintva, elárasztja az embert egy bizsergő érzés, s hátradőlve a forgószékbe – avagy mégsem – várja és várja, hogy ebből mi fog kisülni. Papp Inez Hilda esetében ez mára közel 90.000 feliratkozót eredményezett, akiket ő egyáltalán nem felhasználóknak vagy pusztán számoknak tekint. A 19 éves fiatal lány úgy véli, barátokat szerzett a csatorna 2012-es indulása óta, s bár néha rögös út vezet a jó dolgokig, perfekcionista énje nem hagyja, hogy bármilyen negatív dolog eltántorítsa céljától. A „közönségemért bármit” elv arra utal, hogy ez a lány pontosan tudja mit- és hogyan akar, s bár csatornáját nem lehet egyértelműen bekategorizálni - mivel egyaránt vannak szépségápolással és mindennapi történetekkel teli videói -, Inez mégis úgy gondolja, egy valami tartja össze YouTube közösségét: az, hogy egy nagy családdá nőttek. Hölgyeim és Uraim, íme az „inezfamily” nagybetűs Anyukája!

wy9ei3c18nj2qdvj6ufn.jpg

Hogyan írnád le a csatornád tematikáját, hiszen rengeteg féle videó megjelenik. Mi alapján döntöd el, hogy mivel szeretnél foglalkozni a következő vlogodban?

Mindig azzal foglalkozom, ami aktuálisan engem érdekel vagy amit a nézők kérnek tőlem. Meglátok például egy Halloween tököt, és azt mondom: na, ezt most kifaragom és felveszem videóra! Vagy elmegyek valahová és azt mondom: na, ezt a napot szívesen visszanézném 1 év múlva, megosztom a nézőkkel is! Persze vannak videók, amik már állandó részei a csatorna tematikájának, mint a haul (zsákmányvideó vásárlás után – a szerk.) vagy édességkóstolós videók, ezeket a nézők hiányolják, ha sok ideig nincsenek. De én élvezem őket gyártani, ezért ezzel nincs is semmi baj. Sosem készítek olyan tartalmat, ami engem nem érdekelne, vagy untatna.

A csatorna indulása óta profizmus sugárzik a videóidból. Tanultál kamera- és vágóprogram kezelést vagy mindenre magadtól jöttél rá?

Soha nem tanultam semmit, még a Windows Movie Makert sem tudtam kezelni, amikor elkezdtem a videózást. Már két évvel a csatorna indítása előtt tudtam, hogy egy nap videós leszek, és minden apró részletet előre kigondoltam és elterveztem. Talán a csatornám életem legnagyobb profitálása a perfekcionizmusomból és a maximalizmusomból. Tudtam, hogy nem értek a kamera kezeléshez, sem a vágáshoz, de minőségtelen tartalmat nem akartam kiadni a kezem közül (főleg nem kezdésként), ezért összefogtam egy hozzáértő barátommal, akivel elkészítettük az első videómat. Aztán sok álmatlan éjszakán, lefagyott programokon és elromló számítógépeken túl - egy nagy adag kitartással megspékelve - végre kitanultam egy vágóprogram működését, amin rengeteget gyakoroltam, és pár hét után már minden videómat magam vettem fel és vágtam meg.

Nézzünk a kulisszák mögé egy kicsit! Mennyi előkészületet igényel egy-egy videó? Megírod a szövegeidet előre vagy improvizálsz - mondván, vágással mindent meg lehet oldani.

A forgatókönyv számomra ismeretlen fogalom, minden videómban azt mondom, ami akkor épp az eszembe jut. Ugyanakkor persze napokkal előre minden videóm el is van tervezve, ezért fejben van időm kigondolni a mondandóm. Nagyon ritka az, hogy valamit spontán veszek fel. Hogy mennyi előkészületet igényel, az a videó típusától függ. Egy DIY („Do It Yourself”, kézzel készített tárgyak bemutatása – a szerk.) videó napokat is igénybe vehet, míg egy kérdezz-felelekhez elég egy fél délután.

Már az első videód alatt – ami 2014 novemberében került fel a videómegosztóra – rengeteg komment található. Az is kiderül ezekből, hogy két nap alatt sikerül többszáz feliratkozóra szert tenned. Most, 2016-ban, két év elteltével, több mint 80.000-en követnek. Mit gondolsz, mi a népszerűségednek az oka?

Ezt nehéz megmondani. Szerintem a nézők értékelik az őszinteségemet és hogy magamat adom a videókban. Szeretném hinni, hogy nincs unalmas videóm: ha nincs ihletem két hétig minőségi, szórakoztató, valódi tartalommal ellátott videót gyártani, akkor nincs semmi a csatornán. Csak azt adom ki a kezem közül, amire büszke vagyok, és megüti az én fejemben felállított „minőségi videó” mércéjét. Idén megnyertem a Cosmpolitan magazin „A közönség kedvence” díját, és egy nézőtalálkozón is részt vettem, ahol arra ébredtem rá, hogy sokan nagyra értékelik azt, hogy barátként, már-már családként tekintek rájuk, és velük együtt videózom, nem feltétlen nekik. Ők a részesei az egésznek, nem megfigyelői.

Apropó, népszerűség! Pár hónapja elindult egy rajongói YouTube csatorna is, milyen érzés ez? Mit adnak neked a rajongóid?

Mindent. Magabiztosságot, szeretetet - feléjük és magam felé - ihletet, örömet, ők mozgatnak, nem csak a videózásban, de a mindennapokban is. Mindig van, aki szeret, és aki számít rám. Ez nagyon nagy szó és öröm számomra, de persze sok felelősséggel is jár.

5ed0d8gx4qpt82numx1z.jpg

Vannak olyan youtuberek, akikért te is rajongsz, esetleg inspirálnak?

Persze! April Moore, az AprilAthena7, CookwithApril és az AprilJustinTV arca. A videózásban is, de leginkább a magánéletemben inspirál. Nem ismerek nála inspirálóbb youtubert, sokkal több nézőt érdemelne.

A családod hogy viszonyul a népszerűségedhez? Ismeretlen „világ” nekik a vlogolás?

A családom mindenben támogat, anyukám főleg. Ő már kívülről, belülről ismeri a videózás világát, bármiben és bármikor számíthatok rá. Minden videómban segít, nélküle nem tudnám csinálni.

Videós karriered során volt egyetlen eset, ahol komoly negatív visszhangot kapott a személyed. Ez volt a vegán ételekkel kapcsolatos videód, amely nem nyerte el mindenki tetszését. Mit érdemes ilyen esetben tenni? Elvégre a negatív vélemény ugyanúgy a videózás velejárója, akárcsak a pozitív.

Ó, ha csak az az egy lett volna! Az volt valóban az első ilyen eset, megrendítő is volt számomra végignézni, ahogyan az emberek szándékosan kiforgatják a szavaimat, és borzasztó dolgokkal rágalmaznak, amik már olyan durvák voltak, hogy nem is tudtam válaszolni rá vagy komolyan venni őket egy idő után. Nem ismeretlen számomra a vegánság – ezt persze ők nem tudták -, hónapokig voltam vegetáriánus és peszketáriánus is. Megosztották a videóm különböző portálokon, hogy diszlájkolja mindenki, aki vegán, még halálos fenyegetést is kaptam tőlük. De pont azért - hogy ennyire radikálisak voltak - rendített meg kevésbé az ügy, nem is tudtam őket komolyan venni. Az építő kritikát mindig szívesen fogadom és reagálok rá, de az ilyen személyem ellen történő megmozdulásokon már csak őszintén nevetni szoktam.

Úgy tudjuk, már több közönségtalálkozón is részt vettél. Elég extrovertáltnak tartod magad ahhoz, hogy ki merj állni a való életben is a közönséged elé? Sok youtuber csak a saját kamerája előtt képes magát elengedni, a személyes találkozás már kiesik a komfortzónájából.

Abszolút! A legutóbbi nézőtalálkozó, amin részt vettem, két videóstársammal egy kis moziteremben folyt 100 emberrel, inkább „unplugged” találkának nevezném, ha lehet ilyet mondani. Beszélgettünk velük, megnyíltak és megnyíltunk nekik, olyan bátrak és inspirálóak voltak, hogy egy életre maradandó élményekkel jöttem el a moziból. Bennem valahogy a videózás eleje óta hiányzik a félelem a szerepléstől, ezért nehéz elhinni rólam, hogy egy pár éve nem lehetett lefotózni sem anélkül, hogy ne takartam volna el az arcom (ennek a nyomai azért még fellelhetőek az első videómban, ahol nem mertem a lencsékbe nézni). Ha meglátom a közönséget, tudom hogy a maximálisat kell kihoznom magamból és minden energiámra szükségem van, nincs itt az ideje a szégyenlősködésnek. Van, aki a határon túlról érkezett, hogy találkozzon velem pár percre, ennek a tudatában pedig nehéz másra gondolni, mint arra, hogy kihozzak mindent abból a pár percből (vagy akár másodpercből), amit vele tölthetek.

Jelenleg az ELTE-n tanulsz kommunikáció és médiatudomány szakon. Mik a jövőbeli, diploma utáni terveid?

Szívesen lennék műsorvezető, de akár végeznék háttérmunkálatokat is a médiában. Nagyon élvezem ezt a világot, a pörgősségét, a színességét, hogy folyton mutat valami újat, és ami a legfontosabb: mindig emberekkel vagyok körülvéve, kommunikálhatok, és tanulhatok valami újat.

Van valamilyen hobbid a vlogoláson kívül? Említetted, hogy tudsz gitározni és zongorán játszani. Mondhatjuk, hogy muzikális vagy?

Édesapám zenész és hangmérnök, sok választásom nem volt, de valóban, valamilyen vonzalom van bennem a zene iránt. Jelenleg a videózás minden időmet elveszi, nincs mellette hobbim, de ha mondanom kell valamit, sütni és főzni nagyon-nagyon szeretek!

Mit adott neked a YouTube?

Mindent. Kihozta belőlem a maximumot minden téren. Barátokat adott, több mint 86 ezret már.

Ha egy konkrét célt kellene megfogalmaznod, amelyet a videózással el szeretnél érni, mi lenne az? Nyilván azon túl, hogy a nézők továbbra is elfogadjanak annak, aki a videókról visszaköszön feléjük.

Nem hagyni, hogy szétessen a közösség, amit megformáltam, azaz az “inezfamily”. Nem hagyni, hogy ebbe a közösségbe befurakodhassanak a “bully-k”, biztonságérzetet teremteni a közönségemnek és inspirálni őket. Szeretni őket, és a virtuális családjuk lenni.

 

Inez YouTube csatornája ITT, Facebook oldala ITT, Instagram oldala pedig ITT található.

Ha pedig tetszett az interjú, itt lájkolhatsz bennünket!

Interjú: Gasková Bianka & Besenyei Balázs
Fotók: Papp Inez Hilda

A bejegyzés trackback címe:

https://vlogablogban.blog.hu/api/trackback/id/tr5711838045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vlog a Blogban

Kövesd hetente a két egyetemista blogger mélyinterjúit, s tudj meg olyat is kedvenc YouTube-videósaidról, melyet soha nem kérdeztél volna meg komment formájában. Mi feltesszük azokat a kérdéseket is, amelyekre a videók alatt nem kaphatsz válaszokat.

Kövess minket!

süti beállítások módosítása