A youtuber, aki nem akar híres ember lenni
- Interjú Kiss Dórával

Furcsa ezt a címet olvasni egy vlogger-interjúnál, annyi bizonyos. Bár az, hogy valaki kiéli a kreativitását, annak még nem kell együtt járnia az olyasfajta „nagyravágyással”, amelyet a videózás hozhat magával. Kiss Dóra éppen ezért nem a lájkokra és megosztásokra hajt, hanem a minőségi tartalomgyártásra. Ezt a mentalitást talán villamosmérnöki tanulmányaiból „hozta” a YouTube-ra, így egy-kettőre kedvence lett a magyar nézőknek. Az pedig már csak hab a tortán, hogy olyan mély témák is előkerülnek csatornáján, melyekre ugyan áhítozna a hazai közönség, de ahhoz külföldi vloggereket kellene nézniük. Íme, itt van nekik Dóra!

t7ae1jhqwmiilbdnumgt.jpg

Milyen videókkal találkozhatunk, ha bepötyögjük a nevedet a YouTube keresőjébe?

Vannak „lányosabb” tartalmúak, például a haul-, lookbook- és sminkes videók, de ezek mellett nagyon szívesen csinálok montázs és beszélgetős tartalmakat is, amelyekkel a kreativitásomat, illetve a gondolataimat tudom közvetíteni az emberek felé. Szeretném megadni magamnak a szabadságot, hogy bármiről beszélhetek egy videóban, ezért nem tudnám magam bekategorizálni, hogy pl. én egy beauty vlogger vagyok.

Említetted, hogy egy barátnőd beszélt rá, hogy kezdj el videókat gyártani. Miért gondolta, hogy ez menni fog neked?

Szerintem csak bátorítani akart, mert előtte is sokat beszéltem erről a témáról, hogy mennyire jó lehet blogot vezetni vagy videókat gyártani. A vágás egyébként is a szenvedélyeim közé tartozik. Először a blogolást próbáltam ki, de rájöttem, hogy nem nekem való, és utána kezdtem bele a videózásba.

Szerinted néznek még furcsán az emberre, ha azt mondja, hogy youtubozik? Mik a tapasztalataid?

Szerintem inkább az idősebb korosztálynak furcsa ez az egész videózás. A fiatalabbak már az életük részeként kezelik, én is YouTube-videósokon nőttem fel, viszont akiknek a hagyományos média töltötte ki az élete nagy részét, nekik biztosan furcsa. Bár talán ahogy telnek az évek, egyre elfogadottabb lesz.

Miért nem tartod fontosnak, hogy más youtuberekkel is találkozz és kapcsolatot is kialakíts, valamint eljárj egy-egy eseményre?

Nem arról van szó, hogy ne tartanám fontosnak, hanem alapból zárkózott és félénk vagyok, ami miatt nem szoktam kezdeményezni másoknál, éppen ezek miatt az eseményeken való megjelenéstől is félek. Úgy vagyok vele, hogy amennyiben valaki kíváncsi rám és kezdeményez, akkor nem fogom elzavarni és szívesen leállok beszélgetni. Attól, hogy valaki videózik, nem feltétlenül lesz nyitottabb, ahhoz gyakorolni kellene olyan közegben, ahol vannak hús-vér emberek, viszont az önkifejezésen sokat javít.

A követőid gyakran felvetik kommentekben, hogy szívesen találkoznának veled. Mit gondolsz erről, hogyan valósulhatna ez meg?

Ha egyszer elhívnak PlayIT-re vagy OVS-re, akkor lehetséges, hogy elnézek, talán mostanra odajönne pár ember. Eddig még nem szerveztem találkozót; egyrészt mert félek, hogy nem jönne el senki, másrészt meg én sem érzem késznek magamat arra, hogy sok emberrel tudjak beszélgetni, sajnos nem vagyok az az úgymond „sztár-típus”, aki élvezi, ha ő van a középpontban, emiatt még halogatom.

ojw37y2d94tg3dac1pl5.jpg

Miben szoktak tőled tanácsot kérni a követőid?

Főleg abban, hogy hogyan barátkozzanak, de volt, aki a pattanások terén kért tanácsot, van aki pedig csak beszélgetni szeretne egy kicsit. Nagyon fontosnak tartom a nézőkkel való kapcsolatot, ezért mindig szívesen válaszolok, ha tudok - és bár én se vagyok olyan tapasztalt, de ha valamiben tudok segíteni, akkor megpróbálok.

Rengetegszer említed, hogy introvertált, félénk vagy, sőt még antiszociálisnak is aposztrofálod magad. Ez mennyire fér össze a videózással? Ezt a fajta zárkózottságot sikerült szerinted feloldani a YouTube segítségével?

Magával a videózással teljesen összefér, sőt ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy aki félénkebb, ő is ki tudja fejezni a gondolatait, és azt megoszthassa a világgal. Sokan nem értik, hogy miért tudok ennyire nyitottan beszélni személyesebb témákról is, ha introvertált vagy zárkózott vagyok. Szerintem semmi furcsaság nincs ebben, nem egy nagy tömeg előtt, de nem is egy emberrel kell kommunikálnod, hanem magadban vagy egy szobában, ahol bármiféle reakció nélkül arról beszélhetsz, amiről akarsz, s miután feltöltöd a videót, akkor kapsz visszajelzést, de akkor sem szemtől szembe. Ez nagyon nagy szabadságérzetet ad és valamennyire megszabadít az emberek társasága okozta szorongástól. Az már más kérdés, hogy a találkozókon hogyan viselkednék - említettem is, hogy visszahúzódóbb személyiség vagyok, ez nagyon megnehezítené a való életbeli beszélgetést olyan emberekkel, akik engem ismernek, de én szinte semmit nem tudok róluk. Annyiban viszont segít a videózás, hogy mostanra szerintem könnyebben fogalmazom meg a gondolataimat és kevésbé tart vissza a félénkség, ha embereknek kell elmondanom.

Azt mondtad, eltűnt az egyéniség a YouTube-ről. Valóban így van ez? Te miben vagy egyedi?

Abban vagyok, hogy felvállalom magamat és az érdeklődési körömet, de mindenki a maga módján egyedi. Amiatt gondolom, hogy eltűnt az egyéniség YouTube-ról (bár ez azért valamennyire túlzás is, hisz kétségtelen, sok videós ugyanígy felvállalja magát), de a többség -ahogy észrevettem - inkább alkalmazkodik egyfajta sémához és megpróbál olyan videókat gyártani, amelyek nagy nézettséget hoznak és amelyektől több feliratkozójuk lesz. Nem számít nekik, hogy nem érdekli őket az a téma vagy nem lelkesednek érte, a lényeg, hogy sokan megnézzék és a tömeget érdekelje, ami szerintem nagyon szomorú, mert így pont a YouTube-ozás lényege veszik el.

Mostanában téma a médiában, hogy silányabb élelmiszer érkezik Magyarországra, mint a nyugati államokba. A smink terén mit tapasztalsz, jobb minőségűek a nyugati termékek?

Egyedül a ColourPop-os termékeket rendeltem külföldről, ami nekem megfelelt, de ugyanúgy az itthon kapható sminktermékek közül is sok bevált. Bár azért azt hozzá kell tennem, hogy nem én vagyok a legmegfelelőbb személy ennek a témának a kivesézésére, mert nincs olyan sok tapasztalatom smink terén.

Nagyon nyitottan beszélsz minden témáról, akár magánéletről is. Nem félsz, hogy visszaélhetnek a túl sok személyes információval?

Olyat nem osztanék meg magamról, amivel zsarolni lehetne, vagy amivel törvényt sértenék. Olyan dolgokról beszélek elsősorban, amiről úgy gondolom, hogy beszélni kéne, mert sok embernek a segítségére lehet, de valamiért az emberek tabuként kezelik.

Az egyik videódban azt taglalod, hogy nem szeretnél híres lenni. Nem gondolod, hogy a videózás hírnévvel is jár?

Sok videós lett nagyon híres, tehát nyilván előbb-utóbb a része lesz a hírnév a videózásnak. Én azt nem szeretném, ha celebként vagy egy híres emberként kezelnének az emberek. Olyankor úgy néznek rád, mintha te nem lennél ember és olyan dolgokat várnak el tőled, amire nem vagy képes. Nem szeretném, hogy piedesztálra emeljenek, mert olyan nagyszerű vagyok, egyszerűen csak kezeljenek tisztelettel, egyenlő félként, mint ahogy egy baráttal tennék.

Elmondásod szerint imádod Párizst. Még mindig tervezed, hogy odaköltözöl?

Imádom Párizst, de már nem költöznék oda, nem azért, mert rossz lenne ott élni, hanem mert szívesen maradok Magyarországon. Ettől függetlenül sokszor kiutaznék, mert szerintem nagyon kellemes a város hangulata.

Egyszer említetted, hogy ha az 5 évvel ezelőtti énednek kellene üzenned, akkor azt mondanád magadnak, hogy kezdj el videózni, mert megéri. Miért éri meg?

Mert nagyon sok lehetőséget kínál. Megadja a szabadságot, hogy arról beszélj és arról csinálj videót, amiről akarsz, mellette pedig meg is oszthatod az emberekkel. Ez egy olyan platform, amivel régebben nem rendelkeztek az emberek, nem tudták ilyen őszintén és szabadon megmutatni magukat a világ bármely pontján. Pont emiatt érdemes kihasználni, ha késztetést érzel rá.

n7bsiukfi9t5kw5zi2lp.jpg

Dóri YouTube csatornája ITT, blogja ITT, Facebook oldala ITT, Instagram oldala ITT - Twitteren pedig ITT érhetitek el.

Ha pedig tetszett az interjú, itt lájkolhatsz bennünket!

Interjú: Gasková Bianka & Besenyei Balázs

Fotók: Kiss Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://vlogablogban.blog.hu/api/trackback/id/tr1112302893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vlog a Blogban

Kövesd hetente a két egyetemista blogger mélyinterjúit, s tudj meg olyat is kedvenc YouTube-videósaidról, melyet soha nem kérdeztél volna meg komment formájában. Mi feltesszük azokat a kérdéseket is, amelyekre a videók alatt nem kaphatsz válaszokat.

Kövess minket!

süti beállítások módosítása