“Az elején még a telefonomon vágtam a videókat…”
- Interjú E-Ditkével

Ahogy a legtöbb huszonéves fiataltól, úgy E-Ditkétől sem áll távol a YouTube világa, mi több, ő szó szerint gyártja is a tartalmakat a legnagyobb videómegosztóra. Pedig egyébként színésznő szeretne lenni, sőt már TV-sorozatban, szinkronmunkálatokban is szerepelt. Azt hihetnénk, így könnyű nekiállni a vloggerkedésnek, s most valószínűleg mondunk is egy meglepőt: a fiatal youtuber introvertált, erről pedig szívesen beszél is a közönségének, akiket inkább csak barátoknak nevez. Szokatlanul hangzik, ugye?

vcxb9xj41lpet217tsg3.jpg

Minden youtuber esetében az első és egyben legizgalmasabb kérdés, ami felmerül, hogy vajon miért kezd el valaki a videózni. Nálad mi volt az ok?

Tini koromban találtam rá az első szépségápolással foglalkozó videókra - vagy mondjuk úgy -, “videó kezdeményezésekre”. Ekkor még csakis angol nyelven léteztek. Kicsit függő is lettem az ilyen tartalmak miatt, s amikor csak szabadidőm engedte, otthon nézegettem ezeket. Aztán megjelentek magyarok is a YouTube-on, viszont ők teljesen más koncepcióban csinálták a videózást. Kedvet kaptam én is az egészhez, és az volt a célom, hogy megpróbáljak kicsit az amerikai videók minőségéhez közeledni. Természetesen az első videóim a közelébe sincsenek ennek, de azt hiszem, büszkén mondhatom, hogy a csatornám minden tekintetben rengeteget fejlődött. 

A videózást „adok-kapok”-ként jellemzed. Mi az, amit te kapsz a YouTube-on keresztül?

Rengeteg barátot. Mindig így hívom őket, nem szeretem a ‘fan’ vagy ‘rajongó’ vagy ehhez hasonló jelzőket. A nézőim hihetetlenek. Rengeteg kedvességet kapok tőlük és ezt próbálom viszonozni az őszinteségemmel, ami szóljon akár “csak” egy termékről, vagy éppen rólam. Nem szoktam megjátszani magamat, így a mostani vlogmas videókban kiderülhetett a nézőim számára, hogy introvertált vagyok. Azt a mennyiségű támogatást és kedvességet, amit akkor kaptam, nehéz volt elhinni. Sokan írták, hogy hasonló helyzetben vannak, számomra ez pedig azért csodálatos, mert valaki veszi a fáradtságot, és ezt az egyébként nem kellemes érzést - amiről az ember nem szívesen beszél - megosztja velem, hogy én jobban érezzem magam.

Mit gondolsz, a videózás terén miben fejlődtél a kezdet óta?

Mindenben. Az elején még a telefonomon vágtam a videókat és a hangokat, ott szerkesztettem mindent. Mára már van egy profi kamerám, egy mikrofonom, fényeim és egy jó kis vágóprogram, ezek együttes segítségével pedig csúcsminőségű videókat tudok készíteni. Már csak nekem kell ezekhez hozzászokni, mert nem egyszer fordul elő a mai napig, hogy kikapcsolva marad a mikrofon a felvétel alatt… 

Elmondásod szerint mindig regényeket írtál. Van arra esély, hogy a külföldi videósokhoz hasonlóan te is megjelentess egy könyvet az életedről, melyben szerepel egy YouTube-szál is?

Hú, az szuper lenne! Bár én nem igazán a saját életemről szoktam írni, de természetesen mindig vannak benne saját tapasztalatok és érzések, ugyanakkor sosem az “igazi” életemről szólnak ezek az írások. Ha lesz rá esélyem, hogy megjelentessek egy könyvet, akkor biztosan élni fogok vele!  

Mi az, amit a magyar youtuberek a külföldiektől el tudnak lesni?

A magyar YouTube is egyre jobban fejlődik, de szerintem legfőképp a tartalmi és vizuális minőségről lehet példát venni tőlük. Sajnos azt kell, hogy mondjam, a magyar tartalmak között vannak olyan videók is, amiknek semmiféle valódi tartalmi értéke nincs. Senkit nem akarok megbántani ezzel, de ez van, így gondolom. Nyilván a külföldieknél (s most leginkább csak az angol és amerikai videókról tudok nyilatkozni, mert csak azokat nézem) is előfordul ilyen, csak sokkal kisebb számban. Ők ezt nagyon komolyan csinálják, és tényleg sok energiát fektetnek bele, hogy legyen a közzétett videóiknak ‘hírértéke’, illetve minősége. Nekem is ez a két szempont a legfontosabb, és persze a harmadik, ami az őszinteség.

Hol tanultad a sminkelést?

Otthon, de nyilván nagyon sok inspirációt kaptam a videókból: rengeteg taktikát, trükköt ellestem, de mindig próbáltam a saját módomon fejleszteni magam. Kreatívkodni, alkotni. 

Sok olyan sminkterméket használsz, ami Magyarországon nem érhető el. Nem gondolod, hogy emiatt kevesebb követőre teszel szert, kisebb réteghez szólsz?

A barátom is mondta már ezt nekem, de én nem feltétlen gondolom így. Bár próbálok azért itthoni, drogériákban elérhető termékeket is használni, de az az igazság, ha az ember egyszer kipróbálja azokat a termékeket, amik ugye “drágább árkategóriásak”, akkor rájön, a drogáriákban kapható termékek nagy része szörnyű. Na jó, talán ez kicsit túlzás, de tényleg ég és föld a különbség. Úgy gondolom, ha valaki annyira szereti a sminkelést, mint én, akkor annak megéri belefektetni jobb termékekbe. Másrészről pedig nem akarok hazudni a nézőimnek, hogy “ezt a drogáriás alapozót vedd meg, mert ez szuper”, ha egyszerűen nem így van. Persze én is szoktam azért olcsóbb termékeket mutatni kedvencként, szóval mindig megadom nekik az esélyt, de legtöbb esetben sajnos csalódást okoznak. 

Két vélemény oszlik meg a YouTube világában azzal kapcsolatban, hogy a magánéletet teljesen el kell-e különíteni a videózástól. Te miért döntöttél úgy, hogy a párodat is „szerepelteted”?

Igazság szerint, annyira szeretem őt, hogy azt akartam, az egész világ lássa milyen jó barátom van. Persze ennek volt egyéb oka is, lényegében az, hogy külföldi videósoknál láttam az ilyesfajta ‘kihívás’ meg ‘tag’ videókat - amiket vele meg is csináltam aztán -, s nagyon viccesnek találtam ezeket. Jó móka volt nekünk is felvenni és reméltem, hogy a nézőim is pozitív visszajelzést fognak adni. 

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem anglisztika szakán diplomáztál 2015-ben. Mivel foglalkozol azóta?

Angol tanár vagyok, illetve amit már korábban is csináltam, az a dráma tanítás - jobban mondva tanársegédkezés. Földessy Margit Színjáték- és Drámastúdiójába járok öt éves korom óta és öt éve segítek is neki a csoportokban az órákon. Emellett persze a YouTube-ozás teszi ki a szabadidőm nagy részét. 

A színészetet aposztrofáltad álommunkaként. Mit teszel azért, hogy az álmod valóra váljon?

Serényen tanulgatom éppen a szövegemet a következő darabunkhoz, amiben szerepelni fogok. Van egy kis társulatunk, amivel már tavaly is voltunk kint Franciaországban egy színházi fesztiválon és idén szintén elmehetünk. Földessy Margit is segít a diákjainak előrébb jutni ezen a téren, úgyhogy tőle is kapok támogatást, például improvizációs előadásokat szoktunk tartani minden hónapban, amik mindig nagyon viccesek. Meg olykor-olykor castingokra is járok. 

A videóidban többször említetted, hogy szinkronizáltál és sorozatban szerepeltél. Hol láthattunk, hallhattunk téged?

Azt, hogy hol hallhattak, nem tudom megmondani. Kicsi voltam még és édesanyám intézte akkor az ilyesfajta ügyeket. De általában mesékben szinkronizáltam, meg egy fókás dokumentumfilmben. A sorozat pedig a Duna TV-n ment, Állomás címen, 3 évad készült el belőle és életem egyik legjobb élménye volt. Csuja Imre játszotta az apukámat, Börcsök Enikő pedig az anyukámat. Rengeteg tapasztalatot szereztem.

Egyik kedvenc videósodként emlegeted Kathleen Lights-ot, a népszerű amerikai beauty vloggert. Szerinted mi az oka annak, hogy itthon rendkívül kevesen ismerik a hozzá hasonló, külföldön egyébként elismert videósokat?

Ez egy jó kérdés! Talán a nyelvtudás hiánya, ami abból eredhet, hogy nálunk inkább a tinik meg a fiatalabb korosztályok nézik leginkább a YouTube videókat, Amerikában pedig már sokkal jobban elterjedt ez az egész, nagyobb rétegű a közönség, fiatal felnőttek követik őket napról napra. De ez inkább csak egy felvetés. 

aiu9xa1g3vca67wpo23m.jpg

A hazai videósok általában valamilyen nagy rendezvényen kapnak lehetőséget arra, hogy találkozhassanak a nézőikkel, ilyen például a PlayIT. Mit gondolsz, a szépségápolással foglalkozó videósoknak is „járna” egy külön rendezvény?

Persze, hogy járna! Én legalábbis örülnék neki. Ahogy a gaming-videók, úgy a beauty tartalmak is egy komoly, nagy volumenű témának számítanak, nagy nézettséggel. Természetesen külföldön már erre is vannak események, úgyhogy reménykedem, hogy egyszer hozzánk is eljut valami.

E-Ditke YouTube csatornái ITT és ITT, Facebook oldala ITT, Instagram oldala pedig ITT található.

Ha pedig tetszett az interjú, itt lájkolhatsz bennünket!

Interjú: Gasková Bianka & Besenyei Balázs

Fotók: E-Ditke

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vlogablogban.blog.hu/api/trackback/id/tr3212263888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vlog a Blogban

Kövesd hetente a két egyetemista blogger mélyinterjúit, s tudj meg olyat is kedvenc YouTube-videósaidról, melyet soha nem kérdeztél volna meg komment formájában. Mi feltesszük azokat a kérdéseket is, amelyekre a videók alatt nem kaphatsz válaszokat.

Kövess minket!

süti beállítások módosítása