„Remélem, a fiatalok számára is jó virtuális beszélgetőpartner lehetek…”
- Interjú Németh-Hindi Fatimával.

Egyre nehezebb olyan tartalomgyártókat találni a hazai YouTube-on, akik nem a nézettséget, szponzorációs lehetőségeket figyelik éjt nappallá téve a platformon. Ennek vélhetően az is egy lehetséges oka, hogy nehéz „utánozhatatlanul egyedivé” válni – ahogy mostani interjúalanyunk is fogalmaz. Fatima hosszú évek óta énekel, imád utazni, sok mindent tett és tesz is a zöldebb világunkért, de a szépségápolással és életmóddal kapcsolatos tanácsok mellett gasztrocsatornát is vezet – vegán finomságokkal megismertetve a közönséget. Igazán sokszínű személyiség, akit férje, Ádám mindenben támogat.

_mg_2353.jpg

Több mint két évvel ezelőtt indítottad el magyar nyelvű videóidat a YouTube-on, hiszen korábban angolul készítetted ezeket. Hová tűntek az angol tartalmak, s miért nem rögtön magyarul vágtál bele a videózásba?

Nagy álmom volt, hogy angol nyelvű videókat készítsek, ezért akkoriban nem is fordult meg a fejemben, hogy magyarul álljak neki a dolognak. Számomra a YouTube nyelve az angol volt, kizárólag ilyen nyelvű csatornákat követtem. Ekkor még nem állt birtokomban elegendő – a vlogolás technikai hátterével kapcsolatos - tudás sem, így csak segítséggel tudtam videókat készíteni, ami elvette a kedvemet az egésztől. S nem is igazán tudtam megfelelően kifejezni, átadni azt, amit szerettem volna. Ez nem a nyelv hibája volt, hanem a határozatlanságomé. Visszatekintve, teljesen irreálisnak tűnik, hogy nem hittem el, egyedül is képes vagyok beállítani a kamerámat és megtanulni a vágóprogramok használatát. Amikor aztán ezen átlendültem és nekiültem, hogy beleássam magam a videószerkesztős-tutoriálok rengetegébe, egyre magabiztosabbá váltam. Később arra is rájöttem, hogy a magyar nézők sokkal nyitottabbak a beauty/lifestyle jellegű tartalmakra és könnyebben meg lehet őket szólítani, hiszen nem annyira telített a virtuális tér ebben a témában magyarul, mint mondjuk angol nyelven. A csatornám célja a kezdetektől az értékátadás, a kreatív teremtés és mások inspirálása. Miután elfogadtam, hogy mindegy, milyen eszközt választok e célok megvalósításához, világossá vált: az önálló, magyar nyelvű videózás lesz az én utam.

A tartalomgyártáson túl, egy másik nagyon fontos projekt az életedben a YAMA nevű brand, mely a megfogalmazás szerint ’egy zöldebb világért jött létre’, s az egészséges receptek prezentálásán túl, megjelentek mára saját termékek is, amelyek a hazai üzletláncokban teret hódítottak. Hányan álltok a márka mögött és tulajdonképpen mi is ez?

A márkát és az ötletet még édesanyám álmodta meg, találta ki 2006-ban. Már akkor nagyon érdekelte a jóga és a mögötte álló filozófia, fogékony volt az ilyen jellegű dolgokra. Ekkor kezdtünk el saját vállalkozásunkban a komposztálható, 100%-ban lebomló tálalóeszközök, csomagolóanyagok irányába orientálódni, s mivel az általános műanyagoktól ez merőben eltér, anya úgy gondolta, hogy érdemes volna egy külön brand alá csoportosítani a “zöld” gondolkodást képviselő termékeket. Tudta - és ezzel ma is szembesülünk -, hogy nem egyszerű versenyezni az olcsó, azonban rendkívül környezetromboló műanyagokkal. Ugyanakkor küldetésének érezte (és én is annak érzem), hogy legalább népszerűsítsük, beépítsük a köztudatba, elérhetővé tegyük az emberek számára a környezetbarát megoldásokat a csomagolás, vendéglátás és a hétköznapi élet terén is. Amikor a YAMA mint márka felépítése megfogalmazódott anyukám fejében, én kisiskolás voltam, de középiskolában már hosszú beszélgetések, ötletelések folytak arról, hogy a catering szektoron kívül hogyan tudnánk kisebb kiszerelésben, hasznos, egészséges termékekkel létrehozni egy webáruházat, hogy egy átfogó márkát kapjunk, ami mindenkihez szól, nem csak partner cégekhez. Első sorban a saját fogyasztói preferenciáink és szemmel látható egészség- és környezettudatos trendek alapján igyekeztünk kialakítani a márka kínálatát. Nagyon fontos változás volt, amikor vegán lettem, így még nagyobb összhangba került a gondolkodásom a jóga filozófiájával, amelyet a márka neve is képvisel. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy kiforrott, mindig megújuló és gördülékeny legyen a webshop működése.

A vegánságról aktívan és gyakran beszélsz a videóidban. Egyfajta misszió is az, hogy másoknak bemutasd a vegánizmus pozitívumait, ezáltal a nézőket is terelve ezen életmód felé?

Június végén lesz egy éve, hogy vegán lettem. Úgy gondolom, akit több motivál az étkezési szokásai megváltoztatásánál arra, hogy növényi étrendre térjen át, az óhatatlanul is fel akarja hívni az emberek figyelmét a vegán életmód etikai és környezetvédelmi alapértékeire. Sokan azt mondják, hogy “a vegánok térítenek”, holott sokan igazából nem tudunk a lelkesedéssel kevert elkeseredettségünkkel mit tenni. Egy valami azonban a legtöbb etikai-vegán esetében közös: ki így, ki úgy igyekszik a saját tudásának, személyiségének megfelelően átadni azt, amit a vegánná válás útján megtanult, amire rádöbbent. Olyan évtizedes meggyőződések és igaznak hitt állítások dőlnek meg ilyenkor, hogy az lenne a furcsa, ha szó nélkül élnénk tovább az életünket. Fontosnak tartom, hogy beszéljek erről a témáról, de sosem gondoltam volna, hogy a beauty/lifestyle/travel majd a „nagy vegán” jelző alá fog tartozni egyszer - viszont úgy hiszem, minden okkal történik és óriási belső indíttatást érzek afelé, hogy ez téma legyen a csatornámon. A nézőimet gondolkodásra akarom sarkallni azáltal, hogy megmutatom azokat a tapasztalatokat, amelyeket a saját utamon gyűjtöttem össze.

A Yama Kitchen csatornát nézve, meggyőződhet mindenki arról, hogy mennyire egyszerű és gyors elkészíteni egy-két vegán finomságot. Vélhetően az sem utolsó szempont, hogy iszonyatosan profin néznek ki ezek a rövid videóreceptek. Rést töltötök be a magyar YouTube-gasztropiacon ezzel a csatornával?

Én sosem próbálok profibbnak tűnni a konyhában, mint amilyen amúgy is vagyok. Elvágom az ujjam, túlforralom a rizst és még sorolhatnám, mi minden sikerül félre a kezem alatt. Emellett azonban rendkívül fontos számomra az igényes megjelenés, s mivel a Yama Kitchen-csatorna konkrét márkához tartozik, elengedhetetlennek gondoltam a profi videóssal és fotóssal való munkát. Az csak kesuhab a nyersvegán tortán, hogy Zergi Bori, a fotós és Garai Antal, a videós is nagyon kedves barátaink. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy milyen jó nézni ezeket a pár perces videókat, s úgy gondolom, a receptek is különlegesek, ugyanakkor egyaránt praktikusak a fiatalabb vagy a kísérletezni vágyó idősebb korosztály számára. Így igen, mondhatjuk, hogy betöltünk egy rést, de szerencsére egyre többen döbbennek rá, mennyire fontos az igényes megjelenés a videók terén.

Az ételeknél, italoknál maradva: a kávézást szintén nagyon fontosnak tartod az életedben. Az átlagnál több időt, energiát és odafigyelést szentelsz a dolognak?

Igen, a kávézás közös szenvedélyünk Ádámmal, együtt fedeztük fel, mennyi mindent ki lehet hozni ebből az átlagosnak hitt italból. Szeretünk specialty kávézókba járni, amelyből már vidéken is egyre több nyílik, Budapest pedig egyenesen hemzseg tőlük. Ez a mi szenvedélyünk, s mint ilyen, nem sajnálunk kicsivel többet kiadni egy tasak single origin (kiváló minőségű kávébabból szelektált – a szerk.) kávéért az üzletben. Ezeken a helyeken nem kérdés az a precíz és minőség-orientált mentalitás, ahogyan mi is gondolkodunk a kávézásról. Mivel olyan városban élünk, ahol sajnos nincsen ilyen kávézó, Ádám igyekszik megteremteni az otthonunk és pénztárcánk lehetőségeihez mérten azt az élményt, amit egyébként egy ilyen helyen kapnánk. Szertartás nálunk a filterkávé készítés, Ádám gyönyörű formákat önt a kapucsínómba gőzölt zabtejből, s ezek az apró pillanatok sosem engedik elszürkülni a hétköznapokat.

Kivételesen sok szegmense van az életednek, amelyeket nagyon fontosnak tartasz: szépségápolás, vegánság, környezettudatosság, nyelvtanulás, állatvédelem, jóga és időközönként zenei videók is felbukkannak a csatornádon. Hol helyeznéd el az éneklést mondjuk egy fontossági sorrendben? Hiszen ha jól tudjuk, igen régóta foglalkozol ezzel.

Az éneklés a felsorolt szegmensek közül a legrégebbre visszanyúló dolog, jelenleg azonban csak sokadlagos. Mindig felbukkannak ötletek a fejemben új, éneklős videókkal kapcsolatban, de ezek megvalósítása nagyon időigényes – még úgy is, hogy egyébként szinte minden technikai háttértényező adott. Sok olyan kudarcot éltem át az énekesi pályám során, ami eltántorított a színpadi szerepléstől. Ezek a hallgatóság számára legtöbbször észrevétlen, belső kudarcok. Nagy előrelépés számomra, hogy van talomban néhány saját dal, amelyek hangszerelését Ádám készíti el és találja ki. Amint lesz végleges verzió, jönnek a saját dalok videó formájában, mert imádok énekelni. Színpadon állni és azt érezni, hogy elvárják tőlem a szórakoztatást, az sajnos számomra mérhetetlen nagy nyomást jelent.

Egy picit a magánéleted felé kikandikálva: nagyon fiatalon mentél férjhez, Ádám, a párod pedig időközönként a videóidban is megjelenik. Az tisztán látszik, hogy nem a kattintásszám miatt látjuk a férjedet a videókban, de ő maga hogy viszonyul ehhez? Nem bánja a szereplést? A zenei videóknál, koncertek során zongorán is kísér téged.

Ádámmal a zene révén találkoztunk. Iszonyatosan tehetséges énekes és zongorista, s nem kicsit konyít a hangtechnikához is. Ha énekelni hívnak és elfogadom, mindig együtt megyünk. Biztonságot nyújt nekem a jelenlétével és segíti a fejlődésemet is a zene területén. Eleinte egyáltalán nem akart szerepelni a videókban. Nem tudta hová tenni a képernyőn látott önmagát. Épp ezért nem is erőltettem, de most már ott tartunk, hogy kérés nélkül szól hozzá a videókhoz és jókedvvel, lelkesedéssel vesz részt a közös YouTube-tartalmak elkészítésében. Nagy változáson ment keresztül a hozzáállása és sokkal lazább, határozottabb lett ezen a téren.

Egyetemen tanultál, ez kiderült a videókból. Az ott szerzett tudást tudod kamatoztatni a tartalomgyártásban is?

Nagyon szerettem az ELTE Társadalomtudományi karán tanulni. A nemzetközi tanulmányok  szak elég átfogó rálátást enged a világ gazdasági és politikai eseményeire. Kritikus gondolkodásra ösztönöz, kutatásra tanít, s ha az ember tisztességesen, szorgalmasan foglalkozik a tárgyakkal, rengeteg készséget fejleszthet általa. Lehet, hogy nem nagykövetségen vagy politikai elemzőként dolgozom, mégis úgy érzem, hogy sokat formálódott a gondolkodásom és alakult az érdeklődési köröm az egyetemi évek alatt, szerencsére nagyon pozitív irányba.

A blogodon és a csatornádon is azt olvashatjuk: FatimaPanka. Honnan jött a Panka név? Ugyanis Németh-Hindi Fatimaként említed magad többször.

A lánykori nevem Hindi Fatima. Miután összeházasodtam Ádámmal, felvettem az ő nevét is, mert ez fontos volt számomra. Mivel katolikus szokások között nevelkedtem, második osztályos koromban megkereszteltekedtem és akkor választottam a Pankát, mint keresztségi nevet. Sokat játszadoztam a gondolattal, ha nem Fatima lennék, hogy hívnának, és a Panka mindig nagyon tetszett, így pedig a keresztelő után jogosan használhattam, de nem került rá a hivatali papírjaimra.

Az már sokaknak világos, hogy nagyon sok dolgot csinálsz, de hogy telik egy átlagos napod?

Minden napom más egy kicsit és engem ez a változatosság éltet. Igaz, a családi vállalkozásunkban dolgozom a férjemmel együtt, anya és Ádám is nevetve szokták megjegyezni: nem tudnák elképzelni rólam, hogy hosszú távon, reggel 8-tól délután 5-ig tartó munkarendben éljem az életem. Vannak ilyen napjaim is, de sokszor dolgozom otthonról, mert a legtöbb munkám a laptopomhoz kötődik. Sokat utazom Budapestre és külföldre is a vállalkozáshoz kötődő ügyekben, de már különböző blogger-események, sajtórendezvények is egyre inkább színesítik a naptáramat. Áldásos helyzetben vagyok a rugalmas időbeosztásomnak köszönhetően, és mindig hálát adok azért, hogy viszonylag kötetlen munkarendben dolgozhatom. Általában 6 és 7 óra között ébredek reggel, ezután elmegyek futni vagy jógázom egy rövidet, megiszom a kávémat, elkészülök és nekiállok a munkának – hol itthon, hol pedig az irodában. Ha videózós napom van, akkor legtöbbször kora délután esek neki a felvételek elkészítésének, mivel csak természetes fénynél készülnek a vlogok, egyelőre nincsenek lámpáim. Videózás után folytatom tovább a céges ügyeket vagy éppen kommentekre, e-mailekre válaszolok. Kora este elviszem Szufflét, a tacsinkat egy sétára, aztán jöhet a vacsorakészítés és az esti beszélgetések, relax.

_mg_0543.jpg

Már csak csendben jegyezzük meg, hogy az utazás is nagy szerepet kap az életedben, s ez a videókban is visszaköszön. Az utazós vlogjaid is kifejezetten illusztratívak és érdekesek. A videókészítés csínját-bínját magadtól tanultad ki, vagy inspirálódtál is valahonnan?

Nagyon sok ember van körülöttem, akik inspirálóak, egyúttal számos vlogger stílusát érzem a sajátomhoz közelinek. Igen, rengeteg kreatív tartalomgyártó inspirál és már nagyon nehéz utánozhatatlanul egyedinek lenni, de nem is stresszelek ezen. A vlogolás során ráéreztem arra, hogy mi az, amivel én magam elégedett vagyok, ami jól esik a szememnek és igyekszem a lehető legigényesebben visszaadni azt a videókban. Mindig igyekszem fejlődni, de akkor érzem igazán jól magam és az tesz nagyon boldoggá, ha mindent saját magam készítek, vágok, keresek. Szeretek elfáradni a videófelvétel és szerkesztés végére, így igyekszem nem a legegyszerűbb témát és megoldást választani. Mérhetetlenül produktívnak, hasznosnak érzem magam egy videó elkészülte után, emiatt minden nap vidáman kelek fel.

Nem megszokott a hazai influencereknél, hogy 20 percnél hosszabb videókat készítsenek, egyben mélyebb témákkal hozakodjanak elő. A mai trendek nem is feltétlenül ezt diktálják a néző-vadász marketingben. Emiatt szinte biztos is, hogy a Te nézőid nem a 10 éves korosztályból állnak. Kikhez szeretnél igazán szólni?

Youtuberként természetesen az a célom, hogy minél több korosztályt elérjek. A statisztikák szerint a nézőim jelentős része 18-25 év közötti. Ez nem meglepő, hiszen én magam is ebbe a kategóriába tartozom. Kisgyerekként is mindig az idősebbek között szerettem lenni, az ő beszélgetéseik érdekeltek, így remélem, a hozzám hasonló fiatalok számára is jó virtuális beszélgetőpartner lehetek, azonban a másik véglet is igaz: kaptam már 50 év feletti nézőmtől levelet, melyben kifejtette, mennyire motiváló volt számára az angol tanulásról szóló videómat megnézni, mert emiatt sokkal lelkesebben áll a nyelvgyakorláshoz azóta.  A receptekben egyébként az a jó, hogy az idősebbek is érdeklődve figyelik, mivel az egészséges, finom ételek elkészítése rendkívül fontos számukra. Megtisztelő, hogy közülük is sokan adnak a véleményemre, s még tanácsot is kérnek. Örömmel látom, hogy a nézőim igénylik, szeretik a hosszabb videókat - és lehet, hogy kevesebben kattintanak majd emiatt egy vlogra -, de aki kattint, az tényleg érdeklődik a téma iránt, gondolkodik, kommenttel és egy igazán interaktív közösséget tudunk így kialakítani. Nem lenne méltó hozzám, ha azért próbálnék megerőszakolni és belesűríteni egy velős témát 5-10 percbe, mert meg szeretnék felelni a trendeknek. Persze, nagyon motiváló látni a felfelé kúszó számokat, de ha saját magamat elveszítem a feliratkozók között, semmit nem ér az egész.

Fatima YouTube-csatornája ITT, YAMA Kitchen ITT, Facebook oldala ITT, Instagram oldala pedig errefelé található. 

Ha pedig tetszett az interjú, oldalunkat itt lájkolhatod!

Interjú: Gasková Bianka & Besenyei Balázs

Fotó: Zergi Borbála

A bejegyzés trackback címe:

https://vlogablogban.blog.hu/api/trackback/id/tr2214015116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vlog a Blogban

Kövesd hetente a két egyetemista blogger mélyinterjúit, s tudj meg olyat is kedvenc YouTube-videósaidról, melyet soha nem kérdeztél volna meg komment formájában. Mi feltesszük azokat a kérdéseket is, amelyekre a videók alatt nem kaphatsz válaszokat.

Kövess minket!

süti beállítások módosítása